Sa ne amintim efectul Dunning-Kruger – III

In parte, aceasta se refera la dificultatea de a asimila noi informatii care ar putea contrazice viziunea preexistenta a unuia: Conform conceptului de disonanta cognitiva, informatiile contradictorii despre sine pot fi distorsionate, ignorate sau altfel aparate, mai degraba decat asimilate. Dar, de asemenea, este de acord sa ne amintim efectul Dunning-Kruger, in conditiile in care majoritatea credintelor fundamentale ale oamenilor nu sunt analizate, deoarece oamenii nu au perspectiva din care sa le evalueze corect.

Astfel, ceva precum efectul Dunning-Kruger poate intra in joc ori de cate ori psihoterapia ii provoaca pe oameni sa accepte o noua interpretare pentru propriul comportament. Orice forma eficienta de terapie este cel putin un pic confruntatoare, prin faptul ca incurajeaza pacientii sau clientii sa stea inapoi si sa se evalueze in speranta dezvoltarii unei mai bune constientizari de sine, in drumul catre perspectiva. Terapia, vazuta in aceasta lumina, este procesul de educare a oamenilor despre ei insisi – de a-i ajuta sa dezvolte suficienta competenta in constientizarea de sine pentru a-si evalua (si, eventual, contesta) propriile credinte fundamentale.