Cand sa oferim sfaturi?

Cu totii suntem implicati intr-o anumita abordare a interactiunii, fie profesionala fie personala: suntem mai mult sau mai putin intelectuali, rabdatori, daruitori, etc.

Desigur, suntem mai eficienti daca putem fi flexibili. Acest lucru este important in majoritatea interactiunilor, dar mai ales in gestionarea oamenilor si chiar mai mult pentru a ajuta profesionistii.

Sfaturi

Veti dori sa va dati cu un pas in spate din a da  sfatuiti si, in schimb, sa jucati facilitator atunci cand clientul dvs. este fluent din punct de vedere idetional, are cunostintele necesare pentru a veni cu ideile sale proprii, atunci cand propriul fond de cunoastere in domeniul despre discutie este limitat.

In schimb, daca credeti ca clientul dvs. are o cunoastere slaba sau o judecata defectuoasa in domeniu si daca o abordare a facilitatorului a dat beneficii insuficiente si mai ales daca acestava solicita in mod explicit opinia dvs., probabil ca veti dori sa oferiti o sugestie, desi aproape intotdeauna intr-o maniera care mareste puterea sau cel putin salveaza .

Astfel, in mod deziderabil este absolut necesar sa stim momentul in care un sfat ar ajuta si momentul in care terbuie sa ii ascultam pe cei din jur pentru a spori comunicare si intelegerea din ambele parti.