Top tendinte SEO pentru anul 2017

Domeniul se afla intr-o continua dezvoltare, in contextul in care Google intervine cu algoritmi noi, de fiecare data. Anul 2016 a adus o serie de schimbari importante, intre cale, cele mai cunoscute sunt Mobilegeddon si Penguin.

In anul 2017, magazinele online care doresc promovare prin seo pentru site, trebuie sa tina cont de o serie de trenduri, care merita o atentie deosebita atat din partea detinatorului site-ului, cat si din partea specialistului seo.

Trenduri SEO pentru anul 2017

1. Optimizare – de data aceasta, site-urile vor fi optimizate pentru telefoanele mobile. Aceasta conditie este obligatorie pentru ca site-ul sa fie pozitionat cat mai sus in rezultatele generate de motorul e cautare. Intr-un context in care dispozitivele mobile capata din ce in ce mai multa atentie din partea publicului din intreaga lume, magazinele online trebuie sa se adapteze cerintelor si sa prezinte publicului exact ceea ce isi doreste.

2. Viteza de incarcare – paginile care se incarca mai repede sunt mult mai bin vazute de motorul de cautare. Studii recente, realizate de compania Google, au aratat ca jumatate dintre utilizatori aleg sa paraseasca o pagina care nu se incarca in maximum 3 secunde.

3. Voice Search – pentru ca telefoanele si dispozitivele performante in general prezinta optiunea de cautare cu ajutorul vocii, aceasta functie incepe sa devina din ce in ce mai interesanta pentru domeniul SEO. Pentru ca multor utilizatori li se pare mult mai usor sa rosteasca decat sa tasteze, acest modul al dispozitivelor performante trebuie sa constituie parte integranta a strategiei de seo pentru urmatorii ani.

4. Continut relevant – si de calitate. A fost si va ramane unul dintre cele mai importante criterii de filtrare a resurselor online. Motorul de cautare va identifica intotdeauna continutul unic, relevant pentru cautarea utilizatorului si de calitate. Aceasta tehnica de promovare seo prin continut este foarte cunoscuta la nivel mondial. Este foarte important ca utilizatorul sa primeasca ceea ce isi doreste, fie ca este vorba despre text, imagine sau alte compuse multimedia. El trebuie sa stie ca gaseste pe site-ul tau exact ceea ce isi doreste.

5. Video – chiar daca poate fi incadrat si in categoria anterioara, i-am rezervat un loc special tocmai pentru ca este una dintre cele mai bune solutii de a mentine atentia publicului, pe care il vei pastra implicat si interesat de ceea ce ii oferi. Videoclipurile sunt cele care faciliteaza procesul de intelegere a avantajelor si dezavantajelor achizitionarii unui produs sau altuia.

6. Continut social – mediile de socializare sunt foarte importante in zilele noastre, astfel ca, in urmatorii ani le vom folosi la capacitate maxima. Calitatea produselor comercializate de un anumit magazin se va reflecta in numarul de like-uri sau de share-uri, lucru care se intampla chiar de acum. Motorul de cautare va face astfel legatura intre cele doua componente si te va plasa mai sus in rezultate, daca activitatea ta in Social Media este una intensa, iar publicul iti ofera increderea lui.

Acestea sunt cateva dintre trendurile de care ar trebui sa tinem cont in anul 2017. Activitatea de promovare seo pentru site este una complexa, astfel ca trebuie gandita in termenii algoritmului impus de motorul de cautare.